wtorek, 19 marca 2013

Filantropia

Hey, hey. ;) Sorki, że tak późno, ale nie było czasu. Lekcje, lekcje, nauka na kartkówki itd. Teraz znalazłam trochę czasu na napisanie tego posta. Dzisiaj na lekcji j. polskiego rozmawialiśmy o filantropii.

Filantropia -  dobroczynność, udzielanie bezinteresownej pomocy potrzebującym.

Filantrop - człowiek majętny, który pomaga ubogim ; dobroczyńca

Dzisiaj jest bardzo mało osób, które bezinteresownie pomagają innym. Większość to organizacje publiczne - fundacje.
- Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (WOŚP)
- Fundacja TVN Nie jesteś sam
- Fundacja "Mimo wszystko"

W naszej szkole są :
  • zbiórki ubrań dla domów dziecka
  • Góra Grosza - zbiórka pieniędzy dla Domu Dziecka
  • Zakręteczki - zbiórka zakrętek od butelek, dla chorych, niepełnosprawnych dzieci
  • WOŚP 
A Wy macie jakieś tego typu akcje w szkole, albo udzielacie się charytatywnie. ?

Dzisiaj taki krótki post. Lecę się douczyć na geografię ii oglądać Kubę Wojewódzkiego. :D
Dobranoc. ;**

8 komentarzy:

  1. W Jarocinie mam przyjaciela ;) a więc znam te okolice ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja jestem zapisana na koło wolontariuszy ;)

    zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie w szkole jest WOŚP i czasami zbieramy pieniądze lub inne rzeczy dla dzieci :D

    Obserwuję i liczę na to samo ♥
    cytruskowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, jest zdecydowanie za mało osób które pomagają ;/
    Obserwuję i liczę na to samo ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie w podstawówce też była Góra Grosza xD

    Zapraszam do obserwacji:
    pretty-and-colour.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie w szkole są organizowane zakrętki, góra grosza i wośp ;)

    ~Patt~

    sannandpatt.blogspot.com <- wbijesz? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdy należałam do szkolnego klubu wolontariusza odwiedzałam pensjonariuszy domu spokojnej starości i dzieciaki z domu dziecka. Niewątpliwie wolontariat jest rzeczą jak najbardziej wskazaną, szczególnie teraz, gdy panuje powszechna znieczulica społeczna.

    Dodałam do obserwowanych i zapraszam do siebie. Będzie mi bardzo miło jeśli także mnie zaobserwujesz :)

    http://zielonadachowka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. u mnie w szkole również są takie akcje jak góra grosza czy zbieranie zakrętek ale jest też zbieranie pieniędzy dla dzieci w Afryce...co roku każdy uczeń ma przynieść 1 zł ale jak ktoś chce to może więcej :) świetny wpis :)

    OdpowiedzUsuń

♥ Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego blogowania
♥ Jeśli spodoba Ci się mój blog, to go zaobserwuj, ale nie oczekuj ode mnie tego, że się odwdzięczę.
♥ NIE WYMIENIAM SIĘ OBSERWACJAMI!