sobota, 8 lutego 2014

Ziemia obiecana


Co sądzimy na temat współczesnej Ziemi Obiecanej? Dlaczego marzenia i oczekiwania tak często rozmijają się z rzeczywistością?

Zauważyliście pewnie, że do Polski przybywa coraz więcej obcokrajowców. Przyjeżdżają po to by pracować, kształcić się, założyć rodzinę i prowadzić szczęśliwe życie. Dlaczego? Myślę, że w krajach, z których pochodzą, nie mają takiej możliwości. Prawdopodobnie przeszkodą do spełniania marzeń są różne wojny, konflikty, brak środków finansowych.
Również nasi rodacy wyjeżdżają za granicę. Część z nich w ogóle już nie wraca do Polski. Zostają tam, bo mają większe zarobki, są bardziej doceniani. W naszym kraju mamy obecnie plagę bezrobotnych.
Moja rodzina ma bardzo dobrych znajomych, którzy są Afrykańczykami. Przybyli do Polski głównie z dwóch powodów: trwającej wówczas wojny oraz chęci studiowania. Oboje się wykształcili, znaleźli pracę. Są szczęśliwi. Zawsze mówią, że czują się Polakami.
We współczesnym świecie do Ziemi Obiecanej nam daleko, chociaż nieliczni już do niej dotarli. Marzenia i oczekiwania często rozmijają się z rzeczywistością, gdyż wiele rzeczy, miejsc wydają nam się dobre i bezpieczne. Niestety nie dopuszczamy do siebie myśli, że czasem to dobro i bezpieczeństwo może być tylko pozorem.

Jakie macie zdanie na ten temat?

32 komentarze:

  1. Ja uważam, że w głębi serca każdy powinien czuć się obywatelem kraju z którego pochodzi, i być z tego dumny. Plagiat bezrobotnych w polsce się powiększa i najczęściej dlatego Polacy wyjeżdżają np. do Niemiec, gdzie znajdą lepszą pracę, z większym zarobkiem (jak napisałaś) , czego w naszej ojczyźnie nie otrzymali.




    idealclouds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny i ciekawy post co powiesz na wspólną obserwację? :)

    loveanimalsi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajny post :) bardzo mądrze ujęte słowa :)

    http://teenager4ever56.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ciekawy post :) mądre słowa :)

    l0ve-fever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mądry i ciekawy temat poruszyłaś :) dziękuję za komentarz,
    pozdrawiam
    Styl Bycia

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczny wygląd bloga.

    Caaarolyn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ogólnie to wygląda tak że np. Polacy wyjeżdżają do Niemiec a Niemcy przyjeżdżają do Polski
    Chodzi tez o zarobki. Zgadzam się z tobą :)

    10vee.blogspot.com za każda obserwację się odwdzięczam :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Mijają się z rzeczywistością*
    Tak to prawda, najczęściej chcemy tego, czego nigdy nie zdobędziemy.

    hurt-others.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. To wszystko przez nasz porąbany kraj. Jeśli poczytasz sobie o innych np o Norwegii lub Szwecji , to uznasz, że najlepiej z Polski uciekać, tam nawet blogerki sa inaczej traktowane

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się z Tobą. Gdy przejeżdżam koło przystanku, widzę mnóstwo polaków, wsiadających do autokarów, które jadą za granice. W Polsce coraz ciężej znaleźć pracę. I często zdarza się tak, że osoby po studiach lądują przed kasą fiskalną w supermarkecie :/ Ale sądzę, że nie powinniśmy zapominać skąd pochodzimy :)

    http://written-honey.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się z tobą c: Szczególnie ostatnim zdaniem, dobro i bezpieczeństwo mogą być tylko głupimi pozorami :c

    Zapraszam do mnie: Karola-Oliv.blogspot.com
    +obserwuję i liczę na rewanż <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Młoda, zdolna 14latka! :)

    Pozdrawiam,
    www.IWASJA.blogspot.com
    -> wpadnij, a może Ci się spodoba i będziesz wpadać częściej! Odwdzięczę się :)

    OdpowiedzUsuń
  13. świetnie to opisałaś! świetny blog :)

    OdpowiedzUsuń
  14. jesteś dziewczyną z pasją tak trzymaj bardzo podoba mi sie twój sposób prowadzenia bloga cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. zastanawiający post jak i gdzie szukać swojego miejsca na ziemi ktos kiedys powiedział że milsza szrstka trawa w polskim polu nizli fiołki w Neapolu fajowy blog cieplutkie pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  16. świetnie się wypowiedziałaś na ten temat :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zaskoczyłaś mnie! Nieczęsto spotyka się takie tematy na blogach młodych ludzi. :) Bardzo trafnie, chociaż delikatnie ujęłaś ten temat. :D

    Pozdrowienia z mojego muzycznego świata!
    #niko

    OdpowiedzUsuń
  18. cięzko z tą ziemią obiecaną. Dla nas źle w Polsce, dla innych tu dobrze. Zgadzam się z ostatnim zdaniem, niestety czesto pozoty mylą.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem pod ogromnym wrażeniem czytając twoje posty. Są takie przemyślane. Do tego ten śliczny wygląd bloga. Naprawde masz zadatki na prawdziwą blogerkę. <3
    Może masz ochote na obserwacje, oczywiście jeżeli Ci się spodoba mój blog. Napisz w komentarzu Odwdzięczę się wtedy tym samym! :*

    http://give-mee-my-heart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Hej, dziękuję za komentarz! Dobrze, że go napisałaś, bo NA ŚMIERĆ zapomniałam dołączyć się do Twojej witryny, A przecież CHCĘ Cię częściej odwiedzać. :)
    Poza tym, nie wiem, czy przeczytasz odpowiedź na Twój koment na moim blogu, więc postanowiłam tutaj dać Ci linka. Bo teledysk o którym pisałam już jest :) --- http://www.youtube.com/watch?v=oYV7d7rwjRg&feature=c4-overview&list=UU18LToOv_rEiamTvN-9iplQ

    Zapraszam :) :*
    Pozdrawiam!!!
    #niko

    OdpowiedzUsuń
  21. No tak masz racje w niektórych krajach nie mają takiej możliwości, ale Polacy też wyjeżdżają :)
    świetnie prowadzisz bloga
    zapraszam - http://nikoladrozdzi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. u mnie polowa rodziny powyjezdzala do innych krajow, troche przykre, ale skoro im tam sie zyje lepiej :)

    take-moments.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. no masz rację ...

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo piękne zdjęcia. Świetny post. Idealny design. <3
    Pozdrawiam ;)
    DODASZ KOMENTARZ? Będzie mi bardzo miło ;)
    http://malinowe-ciasto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. sama wyjechalam z Polski zaraz po maturze i nie zaluje. Jestem czesto w PL, ale glownie z powodu rodziny. Nie wyobrazam sobie wrocic do kraju...

    OdpowiedzUsuń
  26. fajny post - już tu chyba pisałam?!

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Też myślałam o wyjeździe z kraju po studiach, a nawet przed, ale w głębi serca nie chcę opuszczać swojego kraju.

    OdpowiedzUsuń
  28. Masz racje , coraz częściej przyjeżdżają Niemcy i mówią jak tu tanio
    ZAPRASZAM DO MNIE
    http://cukkii-cukkiii.blogspot.com/
    OBSERWUJE I CZEKAM NA REWANŻ

    OdpowiedzUsuń
  29. śliczny Blog *.*
    zapraszamy do nas : http://vanaandmony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. świetny wpis, cudowny design *.*

    l0vetight.blogspot.com | zaapraszam ^^

    OdpowiedzUsuń
  31. świetny post :)!
    zapraszam do mnie
    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego blogowania
♥ Jeśli spodoba Ci się mój blog, to go zaobserwuj, ale nie oczekuj ode mnie tego, że się odwdzięczę.
♥ NIE WYMIENIAM SIĘ OBSERWACJAMI!